sunnuntai 12. helmikuuta 2012

Menoja ja lepoa

Viikonlopusta sukeutui juuri sopiva sekoitus lepoa ja menoja. 

Perjantaina alkuillasta juhlittiin Mikon hyvän ystävän nelivuotissyntymäpäiviä Star Wars -teemalla. Loppuillan Cosimo ja minä vietimme eläinsuojeluyhdistyksen cocktail-tilaisuudessa jossa yhdistyksen tueksi kerättiin rahaa muun muassa huutokaupalla. Pitkästä aikaa olimme Cosimon kanssa illan ulkona ihan huvin vuoksi, ilman työvelvoitteita. Olin houkutellut paikalle useamman hyvän ystävän, hyväntekeväisyys yhdistyi kätevästi illanviettoon kavereiden kanssa. Ilta kului oikein mukavasti ja huutokaupastakin lähti jotain mieluista mukaan; siitä toisella kertaa lisää.

Lauantaiaamuna kävimme kylällä aamiaisella ravintolassa joka tarjoaa salvadorilaista, belizeläistä ja kanadalaista ruokaa, pääpaino El Salvadorissa. Aamiaisen jatkoille menimme eurooppalaisten vieraiden kanssa lempikahvilaani Formosaan jääkahville ja vesimelonipirtelölle. 

Iltapäivällä Matildan päiväunien jälkeen suuntasimme Yhdysvaltain suurlähetystön asuinalueelle leikkimään erään Mikon pikkukaverin kanssa. Kun lapset olivat saaneet kaikki lelut levitettyä pitkin olohuonetta, ja me vanhemmat olimme saaneet noukittua osan niistä taas takaisin paikoilleen, oli aika lähteä ja ruveta miettimään illallista. Oli jo myöhä joten päädyimme suosiolla suosikki-kiinalaiseemme ja toimme sieltä kotiin muutaman aterian. 

Tälle sunnuntaille olimme suunnitelleet retkeä Belizen kasvitieteelliseen puutarhaan mutta kuumuus on tänään hävinnyt sateille, ulkona on harmaata ja belizeläisittäin viileää (24 celsiusastetta), ja minulla on mukavan mutta meidän mittakaavassa kiireisen viikonlopun jäljiltä uni- tai vähintääkin lepovelkaa. Köllöttelemme siis pyjamassa koko porukka, taustalla pyörii Simpsons-DVD. Cosimon täytyy tänään vielä tehdä muutama tunti töitä, minä olen luvannut leipoa päivän kuluessa omenapiirakan ja jostain täytyy taas kehittää päiväksi muutama ateriakin, eli köllöttelylle tulee vielä loppu. Mutta juuri nyt lepäillään ja nautitaan rusinoista ja pillimaidoista ja rauhallisesta ajasta. 

11 kommenttia:

  1. Olipa kiva lukea leppoisasta viikonlopustanne! Minulla on tapana katsastaa blogisi aamuyöllä, kun syötän Sofiaa. Tosi kiva kun jaksat kirjoittaa niin usein. Aloin heti mietiskellä, miltä mahtaa maistua vesimelonipirtelö.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kylläpä oli kiva kun jaksoit kommentoida! Mä olen jäänyt tähän kirjoittamiseen jotenkin koukkuun ja kaikenlaista pientä tulee koko ajan mieleen. Vähän aikaa kuitenkin harkitsin kiinnostaako ketään oikeasti meidän viikonloppu ja melkein jätin jutun lähettämättä... Kiva siis kuulla, että kiinnosti ja hyvä jos voin viihdyttää yön pimeinä tunteina!

      Vesimelonipirtelö on yllättävän ihanaa. Raikasta ja kevyttä. Mutta voi olla, että Belizen vesimeloneilla on asian kanssa tekemistä, ovat nimittäin aivan erinomaisen makeita.

      Poista
  2. Kirjoita, kirjoita ihan mistä vaan :) Sulla on niin hyvä tyyli kirjoittaa, humoristinen mutta asiallinen, että ainakin minä luen ihan kaikesta :)
    Vesimelonipirtelö kuulostaa hyvältä, mutta rusinat ja pillimaito...???

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihana Sari ihanasta kommentista! Minäpä sitten kirjoitan! :)

      Rusinoita syötiin koko porukka pikkurasioista ja Miko veteli toisella kädellä maitoa, niin kuin pillimehua mutta maitoa. Tavallisesti näille on mennyt kaupaksi vain mehut tai suklaamaidot mutta eilen Miko joi innolla ihan tavallisen maidon melkein kokonaan, Matildakin joi vähän ja kaatoi sitten loput television kaukosäätimen päälle.

      Poista
    2. Hyvä, kirjoita ihmeessä! Mä aina aamupäivällä kurkkaan onko tullut uutta päivitystä :)Muutaman kerran lapset on seisseet ulkotamineissa kun olen tullut sammuttamaan konetta ja ihan vaan kurkannut onko tullut uutta juttua ;)
      Tuo rusinoitten ja pillimaidon yhdistelmä kuulostaa erikoiselta, mutta lapsille kyllä uppoaa mitä oudoimmat yhdistelmät :) (meillä Emilia juo piimää kaiken (siis KAIKEN) kanssa)
      ...mä syön rusinoita suklaan kanssa ;D

      Poista
    3. Piimä kuulostaa hyvältä ruokajuomalta!
      Musta tuntuu, että meillä syödään aika paljon erikoisia yhdistelmiä. Lounasaikoihin varsinkin tuntuu, etten muuta teekään kun yhdistelen ja improvisoin... Tästäkin ehkä joskus lisää myöhemmin :)

      Poista
  3. Hmm... miten ton profiilikuvan saa näkyviin??? Tuolla jäsenissä se on, mutta kommentteihin ei tule koskaan..?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En enää muista miten sain omaani kuvan näkyviin mutta muistelen, että mun piti lisätä kuva kahteen eri paikkaan Blogger-tilitiedoissa, että se näkyi molemmissa paikoissa... En muista mitä tein mutta sen muistan, että mäkin tätä pähkäilin muutamankin hetken. Osaisikohan kukaan fiksumpi auttaa?

      Poista
    2. Täytyy tutkia asiaa :) Tämä sivusto on mulle ihan vieras ennen sun blogia ja siihen liittymistä, mutta testaillaan ja tutkitaan :D Mulla mun mielestä näkyi kuva joskus alkuun, mutta minne lie sitten katosi matkalla. Mutta tiedät että se olen minä joka täällä höpöttelee vaikka kuvaa ei näykään :)

      Poista
  4. Mustakin on ihanaa lukea teidän arjesta, hyvä ettet jättänyt tätä juttua julkaisematta! Teidän viikonloppu kuulostaa olleen erittäin hyvä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täytyy yrittää sitten kirjoittaa ihan tavallisista päivistä lisää. Kiitos kiitos palautteesta! Viikonloppu oli tosiaan hyvä :)

      Poista

Kiitos kommentistasi!