perjantai 17. helmikuuta 2012

Pieni hyvä juomaraha

Tänään George Price Centre antoi ehdotuksen päivän pieneksi hyväksi teoksi vasta iltapäivällä. Onneksi olin vahingossa oikeastaan jo suorittanut päivän tehtävän. George Price Centre kehotti kiittämään asiakaspalvelijaa hyvästä palvelusta ja jos mahdollista antamaan ylimääräistä juomarahaa.

Kävin tänään Mikon kanssa puolenpäivän aikoihin kaupassa hakemassa tiskiainetta joka oli päässyt loppumaan. Matildaa hoiti kotona sillä aikaa lastenhoitaja joka oli tavallisuudesta poiketen tänään meillä iltapäivällä aamupäivän sijaan. En ollut ehtinyt koko aamuna juoda kahvia joten käytin tilaisuuden hyväkseni ja menin Mikon kanssa Formosa-kahvilaan kun olimme saaneet tiskiaineen ostettua. Minä join ihanan minttusuklaajääkahvin ja Miko vaihteen vuoksi kiwipirtelön. 

Olen Formosassa melkein kuin kotonani. Käyn siellä usein, tarjoilijat tuntevat molemmat lapset nimeltä ja on aina hauska nähdä kahvilan koko seuruetta. Kiitin lähtiessäni kauniisti hyvästä palvelusta ja jätin vähän isomman juomarahan koska sopivat kolikot sattuivat lompakosta käteeni. Belizessä ei välttämättä tarvitse tippiä jättää ollenkaan mutta minä olen ottanut tavakseni jättää juomarahaa ainakin silloin kun palvelu on ollut huomionarvoisen hyvää. Formosassa jätän juomarahaa aina koska se on kuten sanottu kotoisa paikka jonne tunnen aina olevani erittäin tervetullut. 

5 kommenttia:

  1. Oi, se minttusuklaajääkahvi maistuisi minulle myös ja hedelmäpirtelöä, nami!

    VastaaPoista
  2. Mä olen ihan koukussa Formosan minttusuklaajääkahviin! Ja noi hedelmäpirtelöt on niin kevyen ja raikkaan oloisia, että pidän niitä melkein terveysruokana. Hedelmiä ja kalsiumia lapsille ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Koskakohan opin laittamaan nämä kommentit oikeisiin väleihin...? Tarkoitus oli tietysti vastailla Sofia sulle.

      Poista
  3. Älä stressaa, ei haittaa mitään! Pikkuseikkoja elämässä vaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä, joo, rento meininki tässäkin asiassa! :)

      Poista

Kiitos kommentistasi!