lauantai 24. maaliskuuta 2012

Hopkinsin löytöjä

Vietimme muutama viikko sitten Hopkinsin viikonlopun aikana hyvin vähän aikaa kylällä, mutta aamukahville ehdimme sinne sunnuntaina. Hopkinsin kylään oli sitten viime näkemän ilmestynyt uusia turistimyymälöitä, pieniä matkamuistokojuja kylän ainoan tien varteen. Lempikahvilastani Thongs-cafesta pisti tien toiselta puolelta silmään yksi kojuista. Haluan yrittää tukea matkamuistojen myyjiä, koska Belizessä ei kuitenkaan ole turismia liiaksi asti, ainakaan täällä mantereen puolella. Ja kuten sanottu pidän kauniista esineistä. Kävimme siis katsomassa mitä maya-naisella oli kojussaan myynnissä.


Laukku oli minusta kaunis ja juuri siihen ja sen pienempiin ja suurempiin sukulaisiin olin itse asiassa tien toiselta puolelta kiinnittänyt huomioni. Olimme jo lähdössä laukkuostoksien jälkeen takaisin autolle kun huomasin kilpikonnan. Se on suurinpiirtein minun käteni kokoinen. Näitä pienistä helmistä tehtyjä kauniita esineitä olemme nähneet myös Guatemalassa. Guatemalasta olen ostanut helmistä tehtyjä hienoja avaimenperiä. Yksi Belizestä hankittu, alunperin arvatenkin guatemalalainen lisko on esiintynyt jo blogin kuvissakin. Helmistäpunotut esineet ovat minusta aina yhtä kauniita ja vaikuttavia.

2 kommenttia:

  1. Voi kuinka suloinen tuo kilpikonna ja laukussa ihanat värit ja hauskat nuo kalat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo kilpikonna näyttää vielä kivemmalta luonnossa, siitä oli jotenkin tosi vaikea saada hyvää kuvaa. Mä en muuten alunperin edes huomannut, että laukussa oli kalakuviointi. Miko ne siitä sitten mulle osoitti :)

      Poista

Kiitos kommentistasi!