sunnuntai 13. tammikuuta 2013

Väärällä reitillä

Olen tämän loman aikana ottanut Helsingissä lähes johdonmukaisesti väärän raitiovaunun tai vähintäänkin oikean vaunun mutta väärään suuntaan. Osin on syynä ollut se, että raitiovaunujen reitit ovat muuttuneet viime vuosina jonkin verran. Osin olen vain ollut liikkeellä pääkaupungissa ajatuksissani. Se hyvä puoli on väärissä valinnoissani ollut, että olen saanut nähdä Helsinkiä vähän enemmänkin kuin oli alunperin tarkoitus. 

Olin yksin Helsingissä käymässä muutama päivä sitten kun taas kerran kuljin väärällä raitiovaunulla väärään suuntaan ja jouduin kävelemään muutaman korttelin verran päästäkseni takaisin oikealle reitille. Matkalleni osuivat kuitenkin nämä herkullisen väriset talot, jotka antoivat tarkoituksen ylimääräiselle kävelyretkelle. 



6 kommenttia:

  1. Minä olen ajanut useamman kerran metrolla väärään suuntaan. Ratikkaa en uskaltaisi edes kokeilla - tai ainakin minun pitäisi opiskella reittejä etukäteen pitkään ja hartaasti. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minähän olen alkujaan helsinkiläinen ja ratikkareitit olivat siis aikanaan minulle hyvinkin tutut. Mutta nyt ne tuntuvat muuttuvan vähän väliä ja toisaalta olen tainnut osan jo unohtaakin. Ratikat ovat itse asiassa aika käteviä, jos vaan niistä reiteistä saa selvää!

      Poista
  2. Mukavan kuuloinen seikkailu!
    Sinulle on muuten tunnustus ja haaste blogissani!

    VastaaPoista
  3. Niinpä, joskus pitää eksymän, jotta löytää perille ihanuuksien luo. Kaunista tuttua kaupunkikuvaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin se on. Aina ei oikealta reitiltä löydy sitä juuri sillä hetkellä oikeaa nähtävää vaan täytyy mennä välillä vähän myös harhaan.

      Poista

Kiitos kommentistasi!